שיווק לבתי מלון

המדריך השלם לקידום ופרסום אתרי מלונות

בתי המלון צריכים לבלוט הרבה יותר מהמתחרים שלהם הן בשל הדרישה הגוברת של המטיילים, ההיצע הגדול של מלונות ברשת והמחירים האטרקטיביים של נופש בחו"ל .
לשם כך נדרש מהמלונות להשקיע אמצעים רבים ולא רק להסתמך על פרסום מפה לאוזן או להשתמש בשיטות פרסום מסורתיות.
ולכן יש הכרח לחזק את הנוכחות הדיגיטלית של המלון (האתר, הפרופילים במדיה החברתית ועוד ) ולפרסמם ביעילות המירבית בכל האמצעים הדיגיטליים.
שפע ערוצי השיווק הדיגיטליים הזמינים, ככל הנראה מביא את המלונאים לתהות כיצד הם לנצל את הפוטנציאל של המלון שלהם ביעילות המירבית,
וכמובן גם מבלי להשקיע הון תועפות – ויחד עם זאת להבטיח קבלה של מקסימום הזמנות לאתר האינטרנט של המלון.
לגישור הפערים ולמענה מדוייק על כל השאלות השונות, בתי מלון כיום חייבים להשתמש בשירותים מקצועיים של חברת שיווק עם ניסיון עשיר
אשר תגבש את האסטרטגיות והטקטיקות הדיגיטליות המיוחדות שייסייעו למלונות להגיע אל קהל האורחים הפוטנציאלי.

השיווק הדיגיטלי לבתי מלון רותם לצידו את כל הכלים הדיגיטליים המתאימים, תוך הבנה מלאה של שלבי מסע קהל הלקוחות הפוטנציאלי בדרך אל ההזמנה המיוחלת:

א. חשיפת המלון אל קהל הגולשים
ב. התוודעות אל מול התכנים המדויקיים של המלון
ג. גילוי ההצעות המיוחדות
ד. בדיקת זמינות, תוצאות והצגת המחירים
ה. שלבי ההזמנה השונים
ו. ההזמנה עצמה

כדי שכל זה יתרחש בסדר הנכון חשוב מאוד לבצע את כל פעולות השיווק הדיגיטלי בצורה מדוייקת.
זה אומר שצריך לבחון את הכלים הדיגיטליים המתאימים שיכולים להיות יעילים עבור בית המלון.
ולהתאים את המסרים השיווקיים אשר יניעו את הגולשים לפעולה.

כאן נדון באסטרטגיות השיווק המוצלחות לבתי מלון, החל מקונספטים יצירתיים ועד לטקטיקות מוכחות.
כמו גם נלמד להכיר מספר כלים מתאימים המיועדים במיוחד לבתי מלון במטרה להגדיל את נפח ההזמנות באתר המלון.

יתרונות השיווק והפרסום לבתי מלון

כדי שתעשיית האירוח תטביע חותם בנוף התחרותי, אימוץ אסטרטגיות שיווק ופרסום יעילות ע"י בתי המלון הוא מצרך חיוני ביותר.

כמעט כל מלון מתחרה על תשומת לב קהלי היעד המתאימים, הפרסום מצריך לרוב מיקוד לקהל המתאים עם מסרים מותאמים שיוצרים חוויה חיובית בקרב הלקוחות פהוטנציאליים.
לשם כך, שיווק בתי מלון יכול לכלול פרסום בטלוויזיה, ברדיו ובמדיום דיגיטלי, יחד עם שימוש בטקטיקות מקומיות כמו שלטי חוצות, שלטים וחוברות (שיטות פרסום אפקטיביות אך יקרות)
יתרה מזאת, השימוש בפלטפורמות הנכונות לפרסום בתי מלון יכול להבטיח הגעה מקסימלית לאורחים ולהניב החזר גבוה מאוד על ההשקעה (ROI או ROAS)
זה לא רק מגדיל את שיעורי התפוסה אלא גם מניע יותר את הביקוש למלון ואף מגביר את הכרת המותג.

פרסום ושיווק בתי מלון הוא החלק החשוב ביותר בתעשיית האירוח. זוהי הדרך העיקרית לקדם את המלון שלך, לבנות את המודעות למותג ולהגדיל את בסיס הלקוחות של המלון.
אנו יכולים לראות שמלונות הממנפים יותר את הצגת המותג והשירותים שלהם במטרה ישירה להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים בערוצים הדיגיטליים.
משיגים את המטרות בתשואה גבוהה מאוד ביחס לתחרות ומשאירים את כל השאר בפער מאחור.

לפרסום בית המלון יש יתרונות רבים  כגון: הבאת לקוחות נוספים דרך הדלת שלהם, הגדלת הכנסות, שיפור המרות ממבקרים באתר, הגברת נאמנות הלקוחות ושיפור חווית הלקוח.
אסטרטגיות שיווק של בתי מלון כוללות בדרך כלל קמפיינים במדיה חברתית, פעילויות שיווק חוויתיות, יוזמות שיווק באמצעות תוכן, שיתופי פעולה עם משפיענים ועוד.
ליצירת קמפיין מוצלח מכל סוג למלון יש להבין את שוק היעד ולהיות בעל תובנות לגבי ערוצי התקשורת השונים הזמינים. להגיע אליהם בצורה יעילה יותר.

הדרכים הידועות והיעילות ביותר לפירסום מלונות

יש לכם בית מלון ואתם רוצים שהוא יפורסם?  נשמח לפרט לכם כאן את הדרכים היצירתיות ביותר לעשות זאת.
מיתוג המלון הוא הגורם החשוב ביותר להגברת נראות המלון ולעצם השתתפותו בתחרות בשוק על קהל היעד.
אתר אינטרנט עם עיצוב אטרקטיבי ותוכן מעולה חיוני מאוד לקידום המלון שלך, אך יחד עם זאת הכלי החשוב ביותר הוא קידום ופרסום האתר.
שימוש ברעיונות קידום מכירות כגון: קמפיינים במדיה חברתית, שיווק בדוא"ל, הנחות ומבצעים מיוחדים יכול למשוך תשומת לב למלון שלך ולעזור לו לבלוט מהמתחרים.

במאמר זה נדון בדרכים היעילות ביותר לפרסם את המלון שלך במטרה הנכספת לקבל יותר הזמנות ולייצר יותר הכנסות:

1.שדרוג אתר המלון

אסטרטגיות לאתר מלון מודרני ומוצלח

שימוש בתכנים ויזואליים איכותיים
יש להשתמש בתמונות באיכות גבוהה – בכל מקרה חשוב שתדעו שלתמונות יש תפקיד מוביל. האתר חייב ליצור חוויה ויזואלית עבור הגולשים, יש להשתמש בתמונות מקצועיות באיכות גבוהה.

הלקוחות הפוטנציאליים שלכם רוצים לראות בפירוט מאפיינים רבים: חדר השינה בו הם ילונו, המסעדה בה יבלו ערב רומנטי או הבריכה בה יירגעו במשך שעות. אל תכריחו אותם לנחש. הראו להם מהרגע הראשון כמה המלון מדהים!

התמונות שתשתמשו בהן חייבות להיות אמיתיות. הונאה של הלקוח לא תביא תועלת. אולי תשיגו את המכירה, אבל יש סיכוי שתזכו לתגובה לא מפרגנת ברשתות החברתיות.
למרות שכתבנו כאן דיי הרבה, אנחנו רוצים שתדעו שמשתמשי האינטרנט באופן כללי כיום קוראים פחות ופחות, הם יותר נמשכים אל התוכן הויזואלי.
ולכן כדאי לכם גם ליצור סרטונים המספרים את סיפור המלון. הגולשים אוהבים להתרגש מסיפורים וזו הדרך שלכם למכור להם חווית נופש ייחודית במלון.

הגדלת ההמרות קשורה קשר הדוק לשימוש השיווקי בווידאו. זכרו לייעל את התוכן הויזואלי באתר בצורה שזה לא ישפיע על זמן טעינת האתר, לשם כך כדאי לקשר את הסרטונים לפרופיל שלכם בערוצים כגון :  Youtube או Vimeo.

עבודה עם עיצוב ריספונסיבי מותאם למובייל
הגולשים באתר המלון שלך יכולים להגיע  דרך כל מכשיר, כולל ניידים וטאבלטים. למעשה, יותר ויותר משתמשים ניגשים דרך מסכים שונים וביקר בניידים. האתר שלך צריך להיות מותאם לכל מכשיר ממנו הם יוכלו להגיע .

לכן, האתר חייב להיות ריספונסיבי. כל האלמנטים באתר חייבים להתאים לכל גודל מסך והאובייקטים המקיימים מעורבות עם הגולש, כמו מנוע הזמנות, חייבים לעבוד בצורה האופטימלית ביותר ולהיות מוצגים בצורה מקצועית.

הזמינו את הגולשים לשתף את תכני האתר במדיה החברתית
הרשתות חברתיות הפכו למדיה החדשה ואפילו לפלטפורמה העיקרית ליצירת קשר. ודא שהמדיה החברתית קיימת ברשת המלון, כמו גם את פרטי הקשר. אם לאתר יש גם בלוג, כדאי לכלול את האפשרות להוסיף כפתורי שיתוף פוסטים בתחילת כל ערך או לצד הטקסט. ייתכן שהקוראים לא יגיעו לסוף הטקסט, כך שכדאי לאפשר להם לשתף את התוכן בכל רגע.

בחרו עיצוב שטוח
עיצוב פשוט ומינימליסטי. העיצוב השטוח הוא עיצוב עם חללים ריקים רבים המקל על הסיור החזותי של המשתמש.
דאגו לתמונות איכותיות וכיתבו היטב את התכנים לאתר. בדף הבית יש לכלול רק את התוכן החיוני ביותר.

הפונט הנבחר באתר צריך להתאים לערכי המלון – יש להמעיט בשימוש בריבוי פונטים. הסגנון שתבחרו צריך להיות קשור בקשר הדוק לערכי המלון, העיצוב הטיפוגרפי מעיד רבות על המותג. כל מרכיבי המותג חייבים להיות עקביים וקשורים לערכי המותג ותדמיתו.

Google Fonts מספק  מגוון רחב של גופנים מודרניים הניתנים להתאמה וגם לטעינה נוחה במרבית הדפדפנים.

אתר האינטרנט של המלון הוא התדמית הבינלאומית של המותג. לכן חשוב מאוד לייצר אתר אינטרנט מותאם אישית שיגרום למלון לבלוט מיתר המתחרים .
אנחנו יודעים שהמלון שלכם הוא ייחודי, אז כדאי להימנע מעבודה עם תבניות עיצוב.

2. קידום אתר המלון SEO

הקידום האורגני מספק דרך מצוינת למלונות להגדיל את הנוכחות שלהם באונליין.
באמצעות אופטימיזציה של האתר לשאילתות הקשורות למנועי חיפוש ושימוש במילות מפתח ממוקדות,
המלון יוכל למקסם את הנראות ולמשוך אליו את הלקוחות הפוטנציאליים.
קידום אורגני של אתרי בתי מלון מצריך שילוב נכון של פעילויות כמו:
אופטימיזציה של תוכן טוב, דפי מידע מדוייקים על מתקני המלון, בניית קישורים אמינים ושימוש נכון בפלטפורמות המדיה החברתית.
יתרה מכך, תוכן מושך באתרים רלוונטיים, אופטימיזציה של האתר למילות מפתח קשורות, השימוש בשיווק ישפיע ישירות על פרסום המלון בצורה אפקטיבית.
כל זאת בכוונה ממוקדת להגדיל את החשיפה של אתר המלון לקהלים חדשים ומתוך כך להגדיל את התנועה של אורחים פוטנציאליים ולקוחות.
ניצול שיטות העבודה המומלצות לקידום אתרים ייסייעו לקדם את אתר המלון באופן אורגני. הקידום האורגני דורש הבנה מקיפה של עקרונות קידום אתרי בתי מלון וכוללים: מחקר מילות מפתח, בניית קישורים, יצירת תוכן ואופטימיזציה טכנית לאתר.
כל אלו הן משימות שקשה  מאוד להשלים באופן לא מקצועי, אך ניתן לבצע אוטומטיות בעזרת כלים ושירותי AI.
בעזרת קידום אורגני המיושם באופן אסטרטגי, בתי מלון יגדילו את דירוג האתר בדפי התוצאות בגוגל ומנועי חיפוש נוספים (SERPs) לאורך זמן.

קידום האתרים לבתי מלון (SEO=Search Engine Optimization) הוא שירות המאפשר להשיג מיקומים טובים יותר עבור המלון ולכן חייב תמיד להיות בראש סדר הפעולות והעדיפות.

3. נוכחות ברשתות החברתיות

תעשיית המלונאות למדה לנצל את כוחה של המדיה החברתית, מאז הופעתן של פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין  ועוד.
בתי מלון ואתרי נופש למדו לייצר נוכחות פעילה ברשת וגילו שזהו נכס הכרחי ליצירת קשר עם לקוחות, בניית אמון ויצירת נאמנות בקרב האורחים, המציג ללקוחות פוטנציאליים את הניראות הייחודית למקום.

הילד החדש בשכונה – TikTok – יצר טירוף גם בתעשיית המלונאות, וכיום מהווה פלטפורמה נוספת להגעה אל הצרכנים באמצעות תוכן וידאו. זה המקום בו המלונות יכולים להשוויץ במרכולתם .

המדיה החברתית מספקת לבתי מלון דרך יעילה להישאר מעורבים עם החברים לאורך כל שלבי מסע הלקוח – לפני ההזמנה, במהלך שהותם ואחרי העזיבה. לכן, חיוני שמשווקי בתי מלון ינצלו את כל הרשתות החברתיות.

בעידן דיגיטלי זה, כדאי לבתי מלון לייצר נוכחות איתנה במדיה החברתית במטרה לבלוט ולשדר את תכני המותג אל   הלקוחות ולהתבלט בתחרות.

הקמה מדוייקת של פרופילים בפייסבוק (או בשמה החדש META) , אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב, טוויטר, לינקדאין ועוד
היא דרך מצוינת לשיווק המלון  – בעזרת אסטרטגיות תוכן נכונות תוכלו להציג את המלון אל קהל לקוחות המחפשים מידע על סוגי מלונות, נופש ושירותים שונים.

4. פרופיל המלון בגוגל

אחד מהכלים החיוניים ביותר לשיווק בתי מלון –  יכול לספק מגוון רחב של פרטים כגון:
שירותי המלון, תמונות, פרסום פוסטים והצעות רלוונטיות, ביקורות והמלצות, ופרטים ליצירת קשר , כתובת ומספר טלפון.
פלטפורמה להצגת המלון על גבי מפות גוגל, מאפשר להיות גלויים בקלות לאורחים פוטנציאליים המחפשים באופן פעיל מלונות באזור, או בזמן שהם בנסיעת עסקים.
יחד עם זאת הפרופיל מהווה את המקום בו תוכלו להציג את המחירים במלון להזמנה ישירה באמצעות מערכת GOOGLE HOTELS (אורגנית ו- GHA).

מלונות חייבים להפיק את התועלת שבניהול חשבון 'Google לעסק שלי' בתוכניות הפצת התוכן שלהם.
השימוש ב-GMB כדי לנהל את פרופיל Google של המלון ייאפשר לכם:
*
להרחיב את הקהל.
*
לקבל יותר הזמנות ישירות.
*להתחבר עם העוקבים.
חזק את הנוכחות בגוגל בפרט ובאינטרנט בכלל.
שפר את מעורבות האורחים.
שפר את דירוג תוצאות החיפוש של בתי מלון.
השיג תגובות מבקרים.
נהל מספר מיקומים בו-זמנית.
*לשווק את המלון, מתחם האירועים, חדרי הישיבות והמתקנים השונים.

 על ידי ניצול הכלי החסכוני הזה והתכונות שלו כראוי, בתי מלון יכולים למשוך יותר לקוחות ולהפוך להיות הבחירה הראשונה עבור מבקרים המחפשים מקומות לינה בסביבה.

 

 

 

 

 

 


5. פרסום קמפיינים בתשלום
(PPC)

א. מערכת GOOGLE ADS – פרסום מודעות טקסט מבוסס מילות חיפוש וכן גם פרסום באנרים וסרטונים ברשת שותפי התוכן של גוגל (כולל יוטיוב וג'ימייל) – באמצעות הגדרות המורכבות מבניית מודעות ובחירת קהלים .
ב. פרסום ממומן ברשתות החברתיות – פרסום קמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד…

פרסום אפקטיבי מהווה מיקוד של המסר הנכון לאנשים המתאימים, ולכן  חשוב ליצור אסטרטגיית קידום מכירות יעילה שתמשוך לקוחות פוטנציאליים ותגרום להם לחשוב על בחירת המלון שלכם לחופשה הבאה.
אסטרטגיית הפרסום בתשלום הטובה ביותר עבור מלונות, היא השקעה בקמפיינים ממוקדים המותאמים לפלחי שוק ספציפיים.
על ידי יצירת מודעות המתמקדות ברצונות או מיקומים מסוימים, בתי מלון יכולים להגדיל את ההזמנות באופן משמעותי, וכתוצאה מכך להחזר ROI גדול יותר מהקמפיינים בתשלום שלהם.
פרסום PPC מאפשר לבתי מלון להישאר מעודכנים במגמות החיפוש המשתנות – אך יחד עם זאת מצריך מעקב רציף ושינוי מתמיד של הקמפיינים להשגת הביצועים הטובים ביותר.
לשיטת הפרסום הזו יש מספר יתרונות, כגון תוצאות מהירות, הגדרת תקציבים ועלויות, מיקוד לקהלים ספציפיים, דרכים לדיווח וניתוח, עם אפשרויות לשיפור ואופטימיזציה של הקמפיינים.

 לקבלת החזר השקעה אטרקטיבי ביותר – בעבודה מדוייקת על קמפיינים של PPC ניתן להגדיל את נפח ההזמנות למלון  באמצעות חשיפה ליותר לקוחות שיתעניינו בהצעה שלך.

6. META SEARCH

ערוצי ה- MetaSearch הם מנועים המציגים השוואות מחירים – בין מבחר המלונות באותו איזור\מיקום – והן גם בין כל סוכני ה- OTA המציעים את המלון להזמנה.

פלטפורמה זו מאפשרת לגולשים למצוא בקלות את העסקה הטובה ביותר בהתאמה לאילוצי התקציב, הזמן והמיקום, תוך אספקת המידע האמין ביותר.
אתרי ה- META SEARCH מפשטים את תהליך הזמנת בית המלון, מכיוון שהם אוספים מידע על המלון ממספר מקורות לכרטיס המלון הרשום בפלטפורמה.
מעבר לנוחות המקסימלית ללקוחות הפוטנציאליים, זה גם עוזר לבתי מלון לשפר את נראות האתר ולמקסם את פוטנציאל ההכנסה על ידי הופעה במספר אתרי רישום.
יחד עם זאת מאפשר למלון לחסוך כסף בהוצאה עבור עמלות התשלום הגבוהות ל OTA'S (עד 30% להזמנה).
באמצעות פרסום אתר המלון ישירות במנועי MetaSearch תוכלו לרכוש את ההזמנות במחירים אטרקטיביים במיוחד, בעלות נמוכה מאוד יחסית לעמלה הגבוהה אל הסוכנים, בעבור ההזמנות המגיעות דרכם.

ערוצי ה META SEARCH היעילים ביותר נכון להיום הם:

  • GOOGLE HOTELS או  GOOGLE TRAVEL
  •  טריוואגו – TRIVAGO
  • טריפ אדוויזר – TRIP ADVISOR
  • KAYAK
  • קיימים ערוצים נוספים

כדי לפרסם את מחירי המלון בערוצי ה- META SEARCH נדרש להשיג חיבור ל CONNECTIVITY PARTNER.
לאחר ביצוע חיבור זה יהיה ניתן לפרסם בערוצים השונים בהתאם לתוצאות .

7. C.R.O

אופטימיזציית שיעור ההמרות=הזמנות  (CONVERSION RATE OPTIMIZATION) באתר – אסטרטגיה לשיפור אתר המלון על בסיס מעקב אחר התנהגות הגולשים.
המטרה העיקרית היא להרחיק את המכשולים המעכבים את מבקרי האתר מביצוע ההזמנה , תהליך CRO טוב יכול לספק לגולשי האתר חווייה  טובה אשר יכולה להוביל יותר הזמנות ישירות באתר.
אסטרטגיית CRO נכונה יכולה להשפיע על פעולות נוספות באתר, כגון:  לחיצה על הצעות מיוחדות, הצטרפות למועדון, הורדת קופונים  וכו'.

מבקרי האתר מגיעים לאתר המלון לאחר:
חיפוש מלונות בגוגל, באתרים אחרים ( BOOKING, סוכנים, METASEARCH ), בעקבות חשיפה לפרסום, או דרך המדיה החברתית.

גורמים באתר כמו : מיעוט אינפורמציה על מתקני ושירותי המלון , חוסר בהצעות מיוחדות, מחירים גבוהים יותר מאתרים אחרים (RateParity), היעדר המלצות, טופס הזמנה מסובך וכיו"ב… עשויים להרחיק את המבקרים ולמנוע מהם לבצע את ההזמנה באתר.

כדי לשכנע את הגולש להשלים את ההזמנה, אנו ממליצים למלון:
– לתקן שגיאות קריטיות באתר או בשלבים השונים.
– לשלב לחצנים בולטים המניעים לפעולה הנדרשת.
– להציג הצעות מיוחדות ומבצעי הנחות.
– להתייחס  לחגים ואירועים בתאריכים מבוקשים.
– לפשט את תהליך ההזמנה – הסרת שדות מיותרים.
– הצגת המלצות וביקורות על המלון במיקום בולט.
וכדומה…

8. דיוור ישיר ו- מסרים מיידים

דיוור ישיר

אחת מהדרכים היעילות ביותר להגיע אל קהל רחב ולהגביר את ההזמנות הישירות במלון. בראש ובראשונה מומלץ לעבוד עם רשימות תפוצה של לקוחות פוטנציאלים, אותן ניתן להשיג באמצעות הרשמה באתר דרך טפסים נוחים, טופס הרשמה לניוזלטר קבוע, טופס הרשמה למועדון לקוחות/הטבות, רשימת הלקוחות, פנייה ישירה ללקוחות בעת השהייה או הצ'קאאוט ועוד…

לאחר שנצבר ברשימות מאגר גדול של קהל יעד, נוכל ליישם את העצות הבאות:
בהתאם לפילוח הקהלים והבנת כוונת הנרשמים נוכל לייעד בהתאמה דיוור ממוקד, המיקוד לאורחים חוזרים הוא חסכוני יותר מאשר יצירת לידים חדשים. הנתונים הסטטיסטיים מראים כי משיכת אורחים חדשים יכולה לעלות פי 5 עד 8 מאשר שימור לקוחות ישנים.
ניתן להציע לאורחים ותיקים מבצעים וחבילות מיוחדות, ו/או גם ליידע אותם על פעילויות מיוחדות במלון – פעולה כזו עשוייה להגדיל את ההכנסות ובאופן ישיר לבנות קשרי לקוחות טובים יותר.
ניתן למקד אימיילים מיוחדים ללקוחות עבר שהוציאו כסף על שדרוגים בהזמנתם הקודמת, כדאי לייעל את הרשימות השונות בעזרת זיהוי הנישה ממנה הגיעו או בהתאם לבסיס הלקוחות, על מנת לדוור אליהם בצורה יעילה.
בעונות השיא המחירים להזמנות גבוהים יותר, ניתן לנצל את היתרונות של דיוור בנושא חגים כדי למשוך אורחים נוספים. הציעו הנחות ותמריצים המותאמים אישית וממוקדים לתקופות השיא.
אנשים זוכרים 80% ממה שהם רואים, ניתן למשוך אותם באמצעות דיוור ישיר חזותי. כדאי למקד את הפוקוס של האורחים באמצעות תמונות מהממות של המלון וקיראו למעורבות/תגובה ישירה במייל.
מומלץ מאוד לשלב את הדיוור עם כותרות מייל קצרות וישירות כדי לפתות את הלקוחות לפתוח את הדואר ולקרוא את ההמשך.

מסרים מיידיים

שימוש בשירותי מסרים מיידיים כגון SMS או WHATSAPP לשיווק המלון יכול להיות דרך מצוינת לבנות מעורבות אורחים ולספק להם שירות לקוחות מצויין.
מכיוון שאנו מבלים כל כך הרבה זמן בטלפונים הניידים שלנו, בחירה בשיווק דרך מסרים מיידיים משיגה ביעילות אורחים פוטנציאליים מאפשרת הגעה ללקוחות קיימים.
למעלה מ-85% מהמסרים המיידיים נפתחים במהלך 30 הדקות הראשונות, מה שהופך את השירות הזה לערוץ נפלא לתקשורת עם קהל לקוחות היעד של המלון.

בהרשמה לטפסים באתר ניתן לבקש את הרשאת הלקוח לשליחת מסרים שיווקים מיידיים  באמצעות SMS או וואטסאפ.
ההרשאה של הנרשם לשליחת הודעות מהמלון מהווה הסכמת Opt-in כך שהמלון מוגן מפני תביעות ודרישת קנסות יקרים.
זה גם מבטיח שתשלחו SMS רק לקהל לקוחות מעוניין באמת. סביר להניח שתראו תוצאות בשיעורי מעורבות גבוהים יותר.
הגדירו הודעות אוטומטיות לקבלת אורחים חדשים.
– לחיזוק מערכת היחסים עם הלקוחות, תוכלו להזכיר להם את ההזמנות, השירותים, השדרוגים הזמינים והאטרקציות המקומיות.
– להשתמש בפלטפורמת ה-SMS לאישור הזמנות, אשר שימושיות במיוחד אם המלון שלך עובר עונה עמוסה.
– לשלוח הודעות טקסט אוטומטיות לאורחים כדי שהצוות יוכל להתמקד בדברים אחרים.
– להשתמש בשיווק במסרים מיידיים כדי לענות על שאלות האורחים.
– ניתן להכין מענה אוטומטי לשאלות עפ"י מתן תשובות המותאמות למילות מפתח ספציפיות.
כדאי לבצע פילוח של מאגרי הנתונים ובהתאם לשלוח הודעות יצירתיות להגברת המודעות ויצירת הזמנות.
לרוב בקמפיינים של דיוור ישיר הנמען נוטה פחות להתעלם או למחוק דואר פיזי בהשוואה לשיטות תקשורת דיגיטליות אחרות.
הדיוור הישיר נחשב לאחת הגישות הטובות ביותר להשגת הצלחה מהירה! ונחשב כדרך מצוינת למלונות להגדיל את נפח ההזמנות בצורה ממוקדת.

9. מינוף תוכן באמצעות תמונות וסרטונים

שיווק וידאו ביוטיוב ובמדיה החברתית (סטוריז, רילז, שורטס וקליפים) מהווה את אחת האסטרטגיות היעילות ביותר לקידום מלונות.
בואו נבדוק קצת את הסטטיסטיקות האחרונות:
רק בארץ למעלה מ-2 מיליון אנשים צופים ביותר מ-600 מיליוני שעות של תוכן וידאו מדי חודש ביוטיוב וברשתות החברתיות, הגולשים משתפים תכני וידאו הרבה יותר מכל צורות תוכן האחרות.
80% מהאנשים מהאנשים פשוט מעדיפים לצפות בסרטון עם תוכן יותר מאשר רק לקרוא אותו.
קהלי היעד של המלון שלכם מקבלים השראה לנופש ומקומות לטייל בהם באמצעות סרטונים,  58% מהאורחים במלונות צפו בסרטונים כשהם החליטו להזמין מלון.
לאתר המלון יש סיכוי גבוה להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל אם יכלול בתוכו סרטונים. מומלץ לכלול סיור וידאו וירטואלי במלון – כי אז סיכויי ההזמנה יגדלו ב-67% לפחות.

ההתמקדות בויזואליות מושכת היא חיונית, וזו ההזדמנות להתחבר אל האורחים הפוטנציאליים גם מבחינה רגשית. ממליצים לשתף את הסיפור של המלון ולכלול תמונות יפות כדי להניע תנועה אל אתר המלון ולמשוך לקוחות פוטנציאליים.

סרטונים הם כלי פנטסטי לסיפור עם פוטנציאל עצום, אז כדאי לכם להקצות משאבים מתאימים לאסטרטגיה זו כדי ליצור תוכן באיכות גבוהה.

10. שיווק באמצעות משפיענים ושותפים

זירת השיווק והפרסום מתפתחת בקצב יוצא דופן, טכנולוגיות דיגיטליות צומחות מכל עבר ויוצרות דרכים חדישות ליצירת קשר עם צרכנים.
הדור החדש מגלה את העולם באינטרנט ורחבי הדיגיטל ונשמע להמלצות על מקומות פוטנציאליים דרך משפיענים באינסטגרם וברשתות החברתיות – הם מנווטים את דעת הקהל בהתאם לדעתם והמלצתם האישית .
ה-OTAs רחוקים מלהיות מיושנים וכבר מיישמים שיטות אלו, ולכן גם המלונאים חייבים לנצל את הטרנדים כדי להישאר רלוונטיים בענף שהוא תחרותי במיוחד.

מי הם משפיעני תיירות ?

משפיעני התיירות הם הדור החדש של מבקרים המספקים חוויות חיים אמיתיות ממקומות בהם שהו, מדווחים על כך בבלוג הטיולים או פרופילי המדיה החברתית שלהם. מספקים בעקביות תכנים רלוונטיים לעוקביהם, מגישים סקירות נרחבות על מקומות ומוצרים  – העוקבים שלהם יכולים להיות האורחים הפוטנציאליים שלכם.

תוכן הנוצר על ידי המשפעינים כולל גלריות תמונות וסרטונים, משתלט בהדרגה על שוק השיווק החדש. התכנים מזוהים עם האישיות והדימוי הציבורי של המשפיען.
בדרך זו, הם מציעים לעוקביהם פרספקטיבה מהנה וייחודית על החוויית שלהם במלון/מתחם האירוח ובהתאם למעורבות המתקבלת – אין מה להשוות את האפקט של זה לעומת תכנים סטנדרטיים שבאתרי בתי מלון .

יתר על כן, תוכן שנוצר על ידי משפיענים נתפס כצורה לא פולשנית של שיווק מכיוון שהוא מגיע רק לגולשים פעילים שבחרו לעקוב אחר התוכן שלהם.
אינסטגרם היא אחת מהפלטפורמות המובילות לשיווק בתי מלון באמצעות משפיענים , לזה נוספים גם הפייסבוק, הטיקטוק ואפילו היוטיוב.

המלצות לקמפיינים שיווקיים עם משפיענים עבור בתי מלון

באופן מנוגד לאינטואיציה, אנו ממליצים לעבוד עם משפיענים אשר להם קהל עוקבים קטן יותר ("מיקרו משפיענים"),
עבודה מולם תהיה אפקטיבית יותר מעבודה עם משפיענים בעלי מאות אלפי עוקבים ("משפיענים מאקרו").
הסיבה לכך היא שמעורבות של הקהל עם המיקרו משפיענים היא הרבה יותר גבוהה, להם יש את הקשרים החזקים ביותר עם העוקבים שלהם, ולכן יש להם יותר סמכות בכל הנוגע להשפעה על החלטות לגבי נסיעות, טיולים ומלונות.

חשוב להגדיר את קהלי היעד באמצעות הכלים המתאימים – זה ייסייע לכם ליצור פרופילים=פרסונות של האורחים הטיפוסיים בהתבסס על אזור, גיל ממוצע, אורח חיים והכנסה.
המשפיענים שתבחרו חייבים להתאים להגדרות קהל היעד/העוקבים שמצאתם, כך שאנשים בעלי טעם דומה למשפיענים שתבחרו צפויים להיות האורחים הבאים במלון .
הדיוק יביא לתנועה ממוקדת אל האתר, ייאפשר לכם לקבל יחס המרות גבוה והחזרי השקעה משתלמים יותר.

יצירת קשר קבוע עם המשפיענים איתם תעבדו יעזור להם למקד את המסרים לקהל העוקבים – כדאי לכם לעדכן אותם בשוטף על הצעות מיוחדות שהמלון מציע,כמו כן מומלץ לתת להם קופוני הנחה לחלוקה עם עוקביהם. תקשורת עם המשפיענים יכולה לשפר את חווית האורחים הכוללת ויכולה גם לצייד אותך באמצעים לפענח מה נדרש כדי להיפתח לשווקים חדשים.

שיווק מול משפיענים אף יכול לאפשר למלונות קטנים ועצמאיים פוטנציאל גדול יותר להתחרות גם מול רשתות גדולות יותר. מלונות המיישמים קמפיינים שיווקיים עם משפיענים, יכולים לצפות לעלייה חדה בהכנסות, בהחזר השקעה מאוד אטרקטיבי.

 

אנו ב-WEBEING מבטיחים לכם שבמסגרת העבודה איתנו נרכז את כל המאמצים לכלל הפעולות השיווקיות המתאימות לחברתכם,
תוך כדי תיאום בין כל בעלי התפקידים הרלוונטים במלון או מתחם האירוח.

נהיה זמינים עבורכם תמיד במהירות וביעילות, פעולות השיווק יהיו ממוקדות יותר ואפקטיביות – ונוכל להשיג תוצאות בזמן קצר יותר.
נקבע מדדים ברורים לאמוד את האפקטיביות של כל פעולה, ונספק לבעלי העסק תמונת מצב על כל הנעשה, בשקיפות מלאה.

אנו מזמינים אתכם לבדוק את האפשרות לעבודה מולינו, ברוב המקרים תוכלו להרגיש את ההבדל כבר מהחודש הראשון
צרו קשר עוד היום