לאחר שנים רבות של עבודה אל מול חברות מגוונות, אנו יכולים להעיד שמרבית בעלי העסקים,
מעוניינים בצמיחת העסק לאורך זמן ואף רוצים לראות גידולים משמעותיים בהכנסות וברווחים תוך זמן קצר.
כל זאת תוך שמירה על יחס החזר השקעות רווחי לחברה – (ROAS & ROI).
אך במקביל אנו עדים לכך שלהרבה עסקים קשה להשיג את התוצאות הנ"ל בעצמם .
ננסה להעלות כאן את הסיבות וכן גם נסקור את האפשרויות השונות של כל עסק לקבל תוצאות יוצאות דופן:
על מנת להגיע למטרה ולעמוד ביעדים – בעלי העסק ועובדי החברה נדרשים לפצח אתגרים שיווקים רבים.
זה קורה, גם כאשר מנהלים את השיווק באמצעות עובדים יעודים בחברה וגם בעבודה אל מול צוותי שיווק חיצוניים.
פעילויות שיווק משמעותיות דורשות עבודה רבה תוך HANDS-ON קבוע על ייצור מגוון רחב של מהלכים שיווקיים ממוקדים – תוך עבודה בצורה נכונה ומקצועית.
ההשלכות של פעילות לא נכונה או טעויות קריטיות יכולות להיות מאוד משמעותיות להצלחת העסק.
עבודת שיווק מקצועית
עבור רוב החברות והתעשיות במשק , השיווק הוא תהליך המחבר מספר פעולות שהינן הכרחיות להצלחת העסק.
באמצעות השיווק ניתן להניע מכירות, לייצר רווחים מנתח השוק, להדגיש את מיתוג העסק, להשיג לקוחות, לקבל הזמנות חוזרות, הזדמנויות ופרויקטים חדשים, לייצר ערכים החשובים עבור העסק ועוד.
השאלה שרוב העסקים ובעלי העסקים מתווכחים עליה היא: איך עושים את זה?
בכל מקרה החברה צריכה לבחון בקפידה את האפשרויות העומדות בפניה ולהחליט :
האם לבצע את שירותי השיווק בתוך העסק באמצעות צוות ייעודי בתוך החברה?
או האם לשכור שירותי שיווק של חברה חיצונית מקצועית?
כאן נלמד את ההבדלים ומה תהיה הבחירה הנכונה עבורך?
שירותי השיווק לחברות מתפרסים על מגוון תחומים רחב וכוללים משימות רבות ומגוונות כגון:
ניהול אתר אינטרנט, כולל פעולות עיצוב ותכנות, ניהול וכתיבת תכנים, שיווק במדיה חברתית, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) – לטובת דירוגים גבוהים בחיפוש בגוגל,
פרסום ושיווק תוכן (מאמרים וטקסט, תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקה…), PPC – פרסום ממומן בתשלום, CRO – למיקסום תוצאות מן האתר ומערוצי המכירה, פעולות אוטומציה ושימור לקוחות.
כל אלו ועוד מייצרים תנועה אפקטיבית לאתרים, ומכאן גם לקוחות פוטנציאליים ומכירות.
על מנת לקבל את התוצאות הראויות, שירותים אלה צריכים להיות מנוהלים כראוי .
ברור שאתם כחברה מעוניינים להשיג את התוצאות השיווקיות הטובות ביותר, השאלה היא איך ללכת על זה?
האם לשכור סוכנות חיצונית עבור שירותים אלה או האם להעסיק בתוך החברה עובדים שהם אנשי שיווק?
*שיווק פנימי בתוך החברה – באמצעות העסקת צוות שיעבוד בתוך החברה שלך – אתם תזכו להעסיק אותם, לנהל אותם, וכמובן גם לקבוע עבורם אבני דרך ויעדים לעמוד בהם.
*שיווק במיקור חוץ – כאשר אתם שוכרים עבור חברתכם סוכנות לעבוד איתה כספק שירותים – כאן תזכו לעבוד מול צוות של מומחים שכבר יש להם את הניסיון והידע הנדרשים לעבודה.
*שיווק באסטרטגיה היברידית – משלב בין ביצוע עבודות מסוימות בתוך החברה (שיווק פנימי), בעוד חלק אחר של שירותים מועבר לביצוע עי"י סוכנות חיצונית (מיקור חוץ).
אנו מזמינים אתכם לבדוק את האפשרות לעבודה מולינו, אתם תוכלו להרגיש את ההבדל כבר מהחודש הראשון – צרו קשר עוד היום
ההבדלים העיקריים בין שיווק פנימי למיקור חוץ
שיווק פנימי IN HOUSE
הפקטור המשמעותי העיקרי בבחירת אסטרטגיית עבודת שיווק פנימית הוא העלות, חבויות השכר ודרישות הניהול.
עלויות אלו כוללות גם תעריפי שעות נוספות, חופשת מחלה, עלויות הכשרה, דרישת ציוד ותוכנות, חופשות בתשלום בחגים ועוד.
העלות היא משמעותית לעובדים פנימיים ביחס לעלויותת שירותי שיווק קבלניים.
על זה גם תצטרכו לחשב גם את הזמן הנדרש למצוא את האנשים הנכונים, לראיין אותם, לעשות עליהם בדיקת נאותות, כל אלו גוזלים הרבה זמן ומשאבים .
במיוחד כאשר תצטרכו לגייס מספר אנשים לצוות השיווק.
היתרונות:
ככל שהחברה שלך גדלה, כדאי לך לשקול לבנות צוות פנימי. למרות שזו יכולה להיות אפשרות די יקרה, ישנם לא מעט מקרים שבהם זה יכול להוות יתרון עצום לעסק.
עובדים במשרה מלאה נוטים להיות מחויבים יותר לתפקידם האחד (בהשוואה לקבלנים עם מספר לקוחות) ובכך לעזור לעסק שלך להגיע ליעדים שלו.
העובדים מתמקדים בפרויקטים של העסק, ולעיתים לרוב המשימות נוטות להיעשות בקצב מהיר יותר.
באופן כללי, עובדים גם נשארים זמן רב עם העסק (בדרך כלל לפחות שנתיים), כך שבמהלך הזמן העבודה כדאי להכשיר את העובדים בתחום הספציפי שאותו תצטרכו בחברה.
החסרונות:
כשתהיו מוכנים לבנות צוות כדי לקחת את שיווק התוכן שלך לשלב הבא, סביר להניח שתצטרכו עובדים בעלי הכישורים הבאים: מעצב גרפי, קופירייטר, עורך ומשווק מדיה חברתית.
זה מפתה לנסות למצוא מישהו עם כל הכישורים האלה – אבל האדם הזה בדרך כלל לא קיים. ואם כן, הם יגבו תעריפים גבוהים במיוחד (ובצדק).
המשמעות היא שתצטרכו לקחת עובדים מרובים ולהסתכן בהפסד כסף על עובדים גרועים או על אנשים שיעזבו מוקדם.
עם גיוס עובדים מרובים, אתה יכול להגדיל את העלויות שלך בצורה די משמעותית. זה גם אומר שגיוס יכול לקחת הרבה זמן.
תצטרכו להעביר מועמדים לסבבים מרובים של ראיונות, לקחת פסק זמן מלוחות הזמנים של העובדים הנוכחיים שלך כדי לנהל את הראיונות, ולהתמודד עם אובדן הפרודוקטיביות שמגיע עם הכשרת עובדים חדשים.
אם תחליטו לבנות צוות, זה גם אומר שתצטרך לנהל בעיות שיעלו בצוות שלך, כגון השתלבות בצוות, פיטורי עובדים והתמודדות עם עובדים שמחליטים לעזוב באופן בלתי צפוי.
בנוסף לכל זה, תצטרכו לתחזק הליכים אדמיניסטרטיביים עבור : חופש בתשלום, העלאות שכר, עבודה עם עובדים מרוחקים, שמירה על מורל העובדים ובעיות תקשורת אחרות.
אנו מזמינים אתכם לבדוק את האפשרות לעבודה מולינו, אתם תוכלו להרגיש את ההבדל כבר מהחודש הראשון – צרו קשר עוד היום
שיווק במיקור חוץ OUTSOURCING
עבודה אל סוכנויות שיווק/דיגיטל מומחים בתחומי השיווק, חברות או עצמאים המספקים גם שירותי ייעוץ שיווקי כדי ללמד את לקוחותיהם על פעולות השיווק והדרישות.
בהשכרת חברה חיצונית תוכלו להתפנות ולהתחיל לנהל את העסק . להשיג לקוחות, משקיעים, שותפויות, לתכנן ולקבוע חזון לטווח ארוך וכדומה.
כדי לקבל את הערך הרב ביותר, עסק צריך לתת לסוכנות מספיק זמן כדי להשיג תוצאות ולספק ערך. תוכלו להתעסק בתמונה הגדולה מבלי לבזבז זמן על הקמת קמפיינים פרסומיים במידה: פייסבוק, גוגל וכיו"ב .
לא תצטרכו לבזבז זמן על העסקת עובדים חדשים, פעול הכוללת גם עלויות מעביד, זמן הכשרה, תשלום על טעויות של עובדים פחות מיומנים וכדומה.
העלות השנתית הצפוייה לחברה בהעסקת עובד אחד (ברמה נמוכה/בינונית) כולל כל האלמנטים הנוספים יכולה לעבור גם סכום של 200,000 ש"ח בשנה וכל זה מבלי שקיבלת הבטחה לתוצאות .
עלות צוות שלם יכולה גם להגיע להשקעה של כ- 500,000 ש"ח בשנה.
היתרונות:
לרוב סוכנויות השיווק כבר יש שיטות עבודה מומלצות ואת הטכנולוגיה הנדרשת לתפקיד. בד"כ העלויות הכוללות של העבודה נמוכות יותר ומשתלמות מאוד בהשוואה לצוות פנימי.
עלות סבירה של חברה טובה בסדר גודל ממוצע יכולה לנוע בין 10,000 ש"ח – 40,000 ש"ח, בעבור תשלום זה תוכלו לקבל גישה לצוות של מומחים מיוחדים במגוון תחומים שונים- שווה ערך לגיוס אחד או שניים בדרג בינוני במשרה מלאה. דרך החברה החיצונית תוכלו לקבל מענה לכל בעלי המקצוע הקשורים לעבודת השיווק וקידום העסק ולרוב עקומת הלמידה של הפעולות השונות לקראת קבלת תוצאות היא מהירה.
החברה החיצונית יכולה לספק לכם את המומחיות בליווי של נקודות מבט אובייקטיביות חדשות, בדרך כלל הם גמישים יותר וזמינים לעבודה מיידית.
באמצעות השכרת סוכנות המתמקדת בהשגת החזרי ROI (עלות מול תועלת) מעולים, תוכלו למקם את החברה במצב שבו תקבלו תשואה משמעותית עבור כל שקל או דולר שתוציאו.
ככל שהחברה מתרחבת, חשוב להכשיר אותה להתמודד עם משימות ברמה גבוהה יותר או לשכור מומחה. רוב תקציבי השיווק לחברות נקשרים בשכר ובמשכורות, ואז השיווק בפועל נפגע.
לדוגמה: הסוכנות שלנו עזרה לאחת החברות שאנו עובדים איתן, להבין טוב יותר כיצד לייעל את הוצאות השיווק שלהם באמצעות ניתוח נתונים סטטיסטיקאי מתקדם שנעשה. ניתחנו נתונים של צד שלישי כדי לחשוף דפוסי גלישה של לקוחות עוד לפני שהם נחתו באתר החברה, ביצענו ניתוח התנהגות בעל ערך גבוה כדי למפות את האינטראקציה של המשתמש לאורך תהליך הרכישה, ואפילו מיפינו מודלים אקונומטריים ברמה גבוהה כדי להציג כיצד מודעות בערוצי שיווק שונים משתלבות ומשפיעות על התוצאות.
חברות מסוימות המתחילות בהעסקת מתמחים או עובדים זוטרים, אינן יכולות לקבל ניתוחים מעין אלו להגדלת הרווחיות ולניתוח הפעילות, ניתוח חיצוני של חברה מומחית לטובת הסקת מסקנות דומה היתה יכולה לעלות הון עתק לחברה.
החסרונות:
אמנם תוכלו לקבל גישה למגוון מומחים בעת שכירת סוכנות, אבל הם גם לא עובדים בשבילך בכל יום בשבוע. יש להם מספר לקוחות לשרת.
ייתכן שהם לא יוכלו להגיב על כל שאלה או דאגה שיש לך מיד כמו שעובד במשרה מלאה יוכל.
עם עובדי INHOUSE תוכלו לקבל תשובות לשאלות בצורה נוחה,
עם סוכנות, עשוי להיות זמן המתנה ארוך יותר מבחינת קבלת תגובה או הסבר.
יחד עם קבלת היתרון של השקעת פחות זמן ומאמץ בטיפול בפרטי הקמפיינים שלך, יש סיכוי שתצטרכו גם לוותר על שליטה על כיוון מסעות הפרסום שלך.
לרוב המילה האחרונה לגבי האופן שבו תקציב השיווק שלך יושקע , תהיה של הסוכנות, בד"כ הסוכנות לוקחת אליה את השליטה המלאה בכלל אסטרטגיות השיווק שלך.
שיווק היברידי
אפשרות נוספת היא סוג של פתרון שיווק היברידי. זה המקום שבו חברה שוכרת למשל מנהל שיווק פנימי CMO
– (Chief Marketing Officer) או מנהל אחר כדי לפקח על המאמצים, ובמקביל מעבירה את רוב עבודת השיווק אל סוכנות חיצונית.
לחלופין, ייתכן שיש בחברה משווק מדיה חברתית פנימי, אבל הם שוכרים חברת שיווק חיצונית לקידום האתר ולשיווק באמצעות תוכן.
העסק יכול לבחור כל שילוב שהוא הגיוני על פי הצרכים והמשאבים.
פתרון השיווק ההיברידי מורכב משימוש בשיווק פנימי והן בשיווק באמצעות מיקור חוץ.
אנו מזמינים אתכם לבדוק את האפשרות לעבודה מולינו, אתם תוכלו להרגיש את ההבדל כבר מהחודש הראשון – צרו קשר עוד היום
והמסקנה המתבקשת
ישנם יתרונות ברורים לכל אחד מהסוגים: פתרונות פנימיים, מיקור חוץ והיברידיים.
שיווק בתוך הבית נותן יותר שליטה, יכול לבנות צוות וליצור תרבות בתוך העסק.
מיקור חוץ הוא בהחלט חסכוני מאוד, לספק השירות כבר יש את כל הכלים הדרושים, פרספקטיבה אובייקטיבית, גמישות ומומחיות.
כל חברה המעוניינת להפעיל אסטרטגיות שיווק צריכה לדבר עם מומחים כדי להשיג הבנה טובה יותר לגבי הפעולות הנדרשות.
כדאי לכם למשל לבקש תהליך ייעוץ שיווקי, לצורך בניית תוכנית שיווקית שתוכל להתפתח במהלך הזמן.
החליטו איזה סוג של מאמצי שיווק יתאים יותר לעסק ולתעשייה שלכם?
לחברות גדולות או לעסקים מתרחבים, מאוד מומלץ להתחיל ולשתף פעולה עם עבודה של חברת שיווק מנוסה.
עבודה מול צוות חיצוני, תצליח לפנות לבעל העסק ולעובדיו זמן יקר, כדי שיוכלו להתרכז בשיפור וייעול מוצרי ושירותי העסק עצמו.
כל בעל חברה שמצא את עצמו מתפקד גם בתור המנהל הכללי וגם בתור אחראי השיווק הבלעדי או בתור מנהל צוות השיווק שתחתיו, יודע שמדובר ב-2 משרות מלאות (אם לא יותר),
וגם יודע שמאוד קשה לקיים את שתיהן במקביל מבלי לגזול אנרגיה האחת מהשנייה.
יהיו כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם כשמחליטים איזה סוג של משווק להעסיק כדי להצמיח את העסק שלך.
ראשית עליכם להגדיר מהן הדרישות השיווקיות שלך באופן ספציפי?
האם אתם צריכים שירותי SEO(קידום אורגני )? או SEM (שיווק כולל פרסום )?
האם רק בגוגל או גם במדיה החברתית: פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק?
האם תצטרכו לשדרג או לבנות את האתר , מי ינהל אותו?
זהו השלב ההכרחי ברגע שאתם ניצבים בפני בחירת האפשרות המתאימה לך.
השלב הבא בכל הנוגע לבחירה בין קבלנים, עובדים פנימיים וסוכנויות שיווק הוא לחשוב על היכולות הנוכחיות שלך.
האם תוכלו לקלוט עובד/ים?
האם תהיו מוכנים להפסד פוטנציאלי של מאות שקלים בהעסקה גרועה (מה שסביר שיקרה אם מעולם לא גייסתם מומחים בעבר לתפקיד בחברה)?
האם אתם מוכנים לחכות שבועות או חודשים כדי להכשיר את האנשים?
משם, כדאי גם לחשוב על יצירת מדדי מעקב, כלים למדידת החזרי ROI וכו'.
ההחלטה שתקבל תהיה תלויה ביעדים שלך, בתקציב ובנקודות החוזק והחולשה שלך. אין תשובה אחת נכונה לכולם.
עם כל זאת, אנו מאוד בטוחים שהעברת שרביט השיווק לחברה מתאימה של מומחים, היא ההזדמנות של העסק להתמקד ולמרכז את האנרגיה בהתמחותו האמיתית בראש שקט
וכמובן לאפשר למקצוענים בתחומם למנף את העסק שלך למחוזות חדשים .
אנו ב-WEBEING מבטיחים לכם שבמסגרת העבודה איתנו אנו נרכז את כל המאמצים לכלל הפעולות השיווקיות המתאימות לחברתכם,
תוך כדי תיאום בין כל בעלי התפקידים הרלוונטים בעסק.
נבחר את אנשי הצוות היעילים והמנוסים עבורכם עוד מהשלב הראשון, במגוון המשימות השונות הקשורות לשיווק.
אנו נוודא כי כולנו (מבפנים ומבחוץ) עובדים יחדיו במאמץ משותף לטובת ההחלטות העסקיות שהתקבלו.
נדאג לאחד את כל הנוגעים בדבר ונהיה אחראים להציב יעדים ברורים, נעלה הצעות פעולה קונקרטיות, לתרום לשיפור וחידוד המוטיבציה הכללית וכמובן לפקח על הביצועים,
נהיה זמינים עבורכם תמיד במהירות וביעילות
ככל שתהיה הרמוניה בין המחלקות השונות, פעולות השיווק יהיו ממוקדות יותר ואפקטיביות – ונוכל להשיג תוצאות בזמן קצר יותר.
נקבע מדדים ברורים לאמוד את האפקטיביות של כל פעולה, ונספק לבעלי העסק תמונת מצב על כל הנעשה, בשקיפות מלאה.
אנו מזמינים אתכם לבדוק את האפשרות לעבודה מולינו, אתם תוכלו להרגיש את ההבדל כבר מהחודש הראשון – צרו קשר עוד היום