האפשרות לעסקים להיכנס במהירות יחסית לדף תוצאות החיפוש בגוגל
פרופיל העסק ב Google – גוגל מאפשרים לכל עסק (עם עדיפות לעסקים בעלי כתובת פיזית ) להקים דף עסקי בחינם עם הרבה אפשרויות להפגנת נוכחות בחיפוש.
הרי לכולם ברור שכדאי לכם להבליט את העסק ב- Google הן באמצעות "חיפוש" או "מפות" גוגל .
גולשים אשר ימצאו את העסק שלכם בגוגל ויגלו את ההתאמה לחיפוש שלהם יוכלו להפוך ללקוחות חדשים.
* זוהי תמונה להדגמה תצוגת הפרופיל
פרופיל העסק שלך ב GOOGLE
גוגל האתר שכמעט כולם מכירים וגולשים בו ביום יום, נתונים עדכניים מגלים שגוגל חולשת על -92% מנפח שוק מנועי החיפוש בעולם .
מציעה לכל עסק להקים דף עסקי חינמי באמצעות כלי ייחודי
שבעבר נקרא GMB (GOOGLE MY BUSINESS) ושמו כיום בחוצות האינטרנט: GBP ( GOOGLE BUSINESS PROFILE ).
פרופיל העסק של Google מאפשר לעסקים להעלות את פרטי העסק, תמונות, מיקום, שירותים ומוצרים וכן גם פרטי התקשרות עם הכוונה להגעה.
יצירת הפרופיל בגוגל בחינם היא דרך מצוינת להציג את העסק שלך במרבית שירותי Google.
המידע שיוצג בפרופיל העסק שלך יופיע ב-חיפוש Google, מפות Google וגם כמובן ב-Google שופינג (אם רלוונטי)
למען הסדר הטוב, אנו חייבים לציין שפרופיל העסק של גוגל זמין רק לעסקים שיש להם קשר פיזי עם לקוחות.
זה כולל עסקים אשר יש להם מיקום פיזי (כמו מסעדה, מלון או חנות) וגם עסקים המעניקים שירותים באמצעות מפגש עם לקוחות במקומות אחרים (כגון: חשמלאים, שרברבים, גננים, יועצים וכדומה).
אם העסק שלכם הוא אתר המבצע פעילות אונליין בלבד?
תצטרכו להיצמד לכלים אחרים של Google כמו Google Ads או מגוון הכלים השונים ברשתות החברתיות .
הסיבות לכך שעסקים חייבים שיהיה להם פרופיל גוגל עסקי
עסקים שיקימו את הפרופיל העסקי שלהם ויצליחו לקבל מגוגל את האישור לכך, יזכו לגלות תנועה עירנית חדשה של הולכי רגל שהיו בקרבת מקום או גולשים חדשים לאתר.
הפרופיל העסקי של Google עוזר לאנשים למצוא את העסק שלך כשהם מחפשים מוצרים ושירותים כמו שלך באזורם המקומי .
פרופיל העסק יציג למחפשים היכן וכיצד לבקר את העסק שלך.
הפרופיל העסקי של גוגל גם ידוע ביכולתו לשפר את תוצאות ה- SEO (הקידום האורגני) המקומי שלך.
בפרט, בחיפוש באמצעות מפות גוגל, סביר להניח שפרופיל העסק המקומי שלך יוצג כאשר אנשים מחפשים עסק הקרוב למיקומם הפיזי או למיקום הנדרש.
שליטה באינפורמציה החשובה השוטפת על העסק שלך
פרופיל Google לעסק שלי מאפשר לך לשלוט ולעדכן את:
פרטי הקשר, שעות הפעילות ופרטים חיוניים אחרים לפי הצורך. ניתן לפרסם עדכונים שהרחבת את השירותים, סגרת זמנית או פתחת מחדש לחלוטין
(תכונה שהייתה שימושית בימי הקורונה/COVID-19 והסגרים או בכל מצב חירום אחר, לא עלינו).
כאשר אתם תשמרו על פרטים מעודכנים תהיה לזה משמעות חזקה מבחינת הקידום לפי מקום, המידע שתשתפו ייקבל עדיפות מעל אתרים אחרים שאינם מעודכנים.
הביקורות וההמלצות בפרופיל ככלי ליצירת אמון בקרב הציבור
ביקורות הן חלק עיקרי מפרופיל העסק שלך בגוגל, זהו חלק חשוב מאוד שעוזר לבנות אמון ואמינות.
הביקורות המפורטות ודירוג הכוכבים המשולב של גוגל, ייאפשר ללקוחות העסק להגיב ולשתף מידע על החוויה שלהם מולכם.
זהו כלי שיוכל לעזור ללקוחות פוטנציאליים עתידיים להחליט ליצור איתכם קשר, להגיע או אף לרכוש מוצרים לקנות.
אל תיבהלו, קבלת ביקורות בפלטפורמה התפוחה לציבור הרחב יכולה להיות מפחידה, בעיקר כאשר אינכם יכולים לבחור אילו ביקורות לשתף ב-Google לעסק שלי.
אך יש לכם את היכולת להגיב בהתאם לכל ביקורת וביקורת, ואפילו כדאי – אנו נסביר זאת בהמשך.
בגוגל גם הצהירו בעבר : "…שילוב בין ביקורות חיוביות ושליליות יוצר אמינות גדולה יותר בקרב הלקוחות המחפשים …"
כיצד להגדיר פרופיל עסקי של Google
שלב א': יש להיכנס למנהל הפרופיל העסקי של Google
באמצעות הקישור הישיר לגוגל עבור העסק שלך
אם כבר התחברת לחשבון Google שלך בדפדפן?
ככל הנראה החשבון יעבור אוטומטית למנהל הפרופילים העסקיים של Google.
אחרת, יש להזין את פרטי ההתחברות הרגילים שלך לחשבון Google .
עדיין אין לכם חשבון? אז יהיה צורך ליצור חשבון Google/GMAIL חדש.
לנוחיותך, ניתן גם להחליף את שפת הממשק לשפה אחרת.
שלב ב': להוסיף את העסק שלך לפרופיל בגוגל
קודם כל באמצעות הזנת שם העסק,
אם השם לא יופיע בתפריט הנפתח,
תהיה לך אפשרות ללחוץ על: הוסף את העסק שלך לגוגל.
לאחר מכן לבחור את הקטגוריה המתאימה ביותר לעסק שלך וללחוץ על הבא.
שלב ג': הזנת הכתובת או איזורי השירות שלך בעסק
אם יש לך כתובת פיזית שלקוחות יכולים לבקר בה, יש לבחור: כן.
לאחר מכן יש להוסיף את כתובת העסק.
ייתכן שתתבקשו גם למקם סמן עבור המיקום במפה.
אם לעסק שלך אין מיקום פיזי שלקוחות יכולים לבקר?
האם אתם מציעים שירותים או משלוחים באופן אישי למקומות מסויימים?
ניתן להוסיף את האזורים בהם העסק שלך מספק שירות .
לאחר מכן יש ללחוץ על: הבא.
שלב ד': מילוי פרטי הקשר שלך
יש להזין את מספר הטלפון והכתובת של העסק שלך כדי שלקוחות יוכלו להגיע אליך.
אם תעדיפו שלא יתקשרו אליו בטלפון, אין חובה להזין מספר טלפון.
אם כבר יש לעסק אתר תוכלו להזין את הכתובת שלו כאן ף ואם אין אז פשוט לסמן – אין לי אתר
כאשר המידע הושלם, יש ללחוץ על: הבא.
שלב ה': אימות העסק שלך מול גוגל
יש להזין את הכתובת הפיזית האמיתית שלך, לא תיבת דואר.
הזנת כתובת הדואר היא כדי לאמת את העסק שלך בגוגל. הכתובת לא תוצג בפרופיל העסקי שלך ב-Google או תהיה חשופה ציבור.
יש ללחוץ על: הבא.
יוצעו לך האפשרויות הרלוונטיות לאימות חשבונך.
עסקים שהזינו כתובת פיזית יצטרכו לקבל גלויה בדואר כדי לאמת את מיקומם.
ניתן לאמת עסקים בתחום השירות באמצעות כתובת דואר אלקטרוני או הטלפון .
לאחר שתקבלו את הקוד בן חמש הספרות שלך, יש להזין אותו במסך הבא
או לחזור לכתובת : https://business.google.com/ עם פרטי האימייל שאיתו נכנסתם
וללחוץ על: אמת או על: אמת עסק.
לאחר שתקבלו מסך אישור שמראה שהעסק מאומת. במסך זה, יהיה ניתן ללחוץ על הבא.
שלב ו': ההתאמה האישית של פרופיל העסק בגוגל
יש להזין את הימים עם שעות הפעילות, העדפה לגבי הודעות, תיאור העסק ותמונות.
אתם גם תצטרכו בהמשך לבצע אופטימיזציה של תוכן הפרופיל העסקי, אתם מוזמנים לפנות אלינו כדי לקבל עזרה בנושא זה .
כשהכל יהיה מוכן ברמה הראשונית, תוכלו ללחוץ על המשך.
וכך תגיעו ללוח הניהול של פרופיל העסק .
מכאן תוכלו להמשיך לנהל את הפרופיל העסקי שלך.
כאן גם תוכלו לצפות בתובנות, לנהל ביקורות והודעות ואף ליצור מודעות Google.
ואף לגלות עוד הרבה אופציות נוספות למיקסום הנוכחות של העסק שלכם בגוגל .
מקווים שאהבתם את הסקירה הקצרה שלנו ושהיא תעזור לכם לקדם את העסק …
בכל מקרה,
אתם מוזמנים לפנות אלינו כדי לקבל סיוע מדוייק בכל נושא הקשור לקידום העסק שלכם בגוגל ובכלל