הלקוחות שלך נמצאים כל יום בגוגל
גולשים, מחפשים נקודות עניין, משווים תוצאות, פונים וקונים
נמצא שמעל ל-85% מהישראלים מבצעים רכישות אונליין
היקף הקניות הכולל בעסקות שנעשו באתרי אונליין ישראלים בחודש מאי 2022 הגיע ל-21.6 מיליארד שקל, סכום ששיקף כ- 70% מסך ההוצאות בכרטיסי אשראי (לפי- גלובס)
בשנים האחרונות, אנו עדים לשינוי בהרגלי הרכישה, הקונים מנסים לענות על הצרכים שלהם ועל השינויים במשק באמצעות שילוב קניות אונליין לצד הרכישות בחנויות פיזיות.
באי הוודאות של ימי הקורונה, המון עסקים ישראלים קטנים ובינוניים הבינו שאם הם לא יתחילו לשווק אונליין הם פשוט לא יהיו,
זה כולל אלפי חנויות עצמאיות קטנות שקומו פרחו מהבית, מסעדות ושירותי הקייטרינג הביתי שהתחילו שירותי משלוחים ועוד …
גם החברות הגדולות הבינו שהן חייבות לשדרג את מערך הקניות אונליין ולתת מענה מתאים לבקוש.
הרכישה אונליין בד"כ מתבצעת לאחר חיפוש ברשת אנשים פונים לגוגל כדי לגלות ולקנות את מה שמעניין אותם.
מסע לקוח אל הרכישה מאופיין במספר שלבים :
מתחילים ב-רק בודקים, ממשיכים ללמוד על המוצר, מגלים את אפשרויות הזמינות, קוראים ביקורות, משווים מחירים ומתכוננים לרכישה
לכן מאוד חשוב לדעת מתי והיכן כדאי להופיע בחיפוש של לקוחות קיימים ופוטנציאליים.
להגיע ללקוחות בזמן שהם גולשים
אנשים מחפשים באינטרנט כדי לחקור רעיונות חדשים ולהתעדכן בדברים החשובים להם.
לקונים לא תמיד יש מוצר ספציפי בראש כשהם מחפשים את הקטגוריה שבה הם מעוניינים, לעתים קרובות הם מחפשים ביקורות/מאמרים שיעזרו להם להחליט.
לדוגמה, נמצא שכ- 68% מהצרכנים בעולם מבקרים במספר אתרים לפני שהם החליטו מה לקנות וממי לקנות את זה.
רוב הגולשים מספרים שהם מקבלים באופן קבוע את ההשראה שלהם לקניות בזמן שהם מבצעים חיפוש בגוגל , ומספרים שהם מקבלים את המידע האיכותי ביותר על מוצרים
באמצעות גלישה בתוצאות החיפוש השונות.
הם מגלים מותגים ומוצרים חדשים הרלוונטיים עבור החיפוש שלהם או עבורם בכלל .
להופיע בזמן הנכון
כשזה מגיע לביצוע רכישה, נוחות היא המפתח, רוב הקונים מעדיפים לקנות דרך האינטרנט את המוצר או השירות שבחרו (בתנאי כמובן שמצאו אותו קיים במלאי)
ברכישה ישירה אונליין או במציאת חנות פיזית מקומית או קרוב.
בשלב הקריטי מרבית הלקוחות מחפשים את המותג (מוצר/שירות) שבחרו באמצעות חיפושים נוספים בנכסים נוספים של גוגל:
- YOUTUBE – גילוי מותרים וצפייה בסקירות מוצרים (אנבוקסינגג וכדו')
- מפות גוגל – למציאת סניף קרוב
- גוגל העסק שלי – למציאת הכתובת או לקריאת תגובות
- גוגל שופינג – להשוואת מחירים ומציאת המוצר במלאי
- ואפילו WAZE – בהגעה לסניף הפיזי
בנוסף, ניתן לפתוח את העסק גם במדיריכים מקומיים רלוונטיים כגון: easy.co.il ודומיהם
נוכחות העסק שלך בזמן היא קריטית
חשוב מאוד שלקוחות שמחפשים מוצרים ושירותים כמו שלך יכולו למצוא אותך שבזמן שהם מחפשים
ככל שאתה מכיר את הקהל שלך טוב יותר, כך קל יותר להתחבר אליו, אלו הם מספר אפשרויות
- קידום אורגני
- קידום ממומן
- רימרקטינג
- סרטונים
כדי למקסם את התוצאות יש לבנות אסטרטגיה של נכוחות דיגיטלית
וכן גם להקים מסעות פרסום בצורה האופטימלית ביותר שייעזרו לכם למקסם רווחים ממכירות , תוך שמירה על יחסי עלות אל מול תועלת ROI מעולים