הנוכחות העסקית שלך ברשת הדיגיטלית

למה חשוב ליצור נוכחות ברשת?

היום זו תקופה שכמעט כל אחד מקים עסק או רוצה להקים עסק ולהיות עצמאי, בקרב הרוב מרחפת השאלה איך אני אעשה את זה? 

נצא מנקודת הנחה שכל עסק חייב להיות נוכח באינטרנט, שכן מדובר על פוטנציאל חשיפה רחב היקף.

איך מתחילים? הנה אפשרויות לנוכחות דיגיטלית לעסקים שרוצים לקחת את העסק שלהם קדימה ולא יודעים מאיפה להתחיל.

הנוכחות מורכבת מהקמת נכסים דיגיטליים כגון: אתר, כרטיס עסק של גוגל, דף עסקי בפייסבוק ופרופיל באינסטגרם הם נקודות התחלה מתבקשות עבור רוב העסקים.

אנשים שבוחרים לפתוח עסק, עוברים תהליך של בניית זהות עסקית. אם זה מעבר משכיר לעצמאי. או אם זה מעבר מעסק אחד לעסק אחר. משהו חדש נולד.
האתר הופך להיות חלק מההצהרה הפומבית לעולם.

הסיבה השניה היא שיווקית. אנשים נוטים לחפש ברחבי הרשת ובעיקר בגוגל ובמדיה החברתית פרטים או המלצות על אנשי מקצוע/שירותים/ מוצרים .

ברגע שיש לך נכס, יש לך אפשרות להפנות אליו מתעניינים שיכולים להתרשם ממי שאת וממה שיש לך להציע.
גולשים המחפשים את השם שלך או מילים רללונטיות לעסק שלך – יוכלו  לקבל יותר פרטים עליך.
ומהאתר כבר להתרשם, לגלות את ההתאמה למה שהם מחפשים. ולהגיע אליך מוכנים לפנייה/רכישה .

כמה נכסים דיגיטליים כדאי שיהיו לעסק?

כדאי מאוד שלכל עסק יהיו כמה שיותר נכסים באינטרנט, כך תוכלו לדעת שהנוכחות הדיגיטלית הכללית של העסק משודרת ללקוחות בצורה חזקה ומקיפה יותר.
כך המותג שלך ייראה מקצועי יותר וישדר ללקוחות להאמין ולבטוח בעסק.
חברות בינוניות וגדולות דואגות לנוכחות בכמה שיותר פלטפורמות ורשתות חברתיות.
לעסקים קטנים לרוב אין את המשאבים: הכספיים, הידע והזמן – לבנות, ללמוד ולעדכן את כל הנכסים בכל המקומות במקביל.
לכן כדאי לחשוב על תקציב מתאים ליצירת הנכסים ואם אין באפשרותכם את התקציב לכך, לדאוג לעשות זאת בהדרגתיות, אבל באופן שוטף.
יש לקבוע את סדר העדיפויות של הנכסים שיותר יתאימו לכם, ולפעול בהתאם, ובהמשך להרחיב את הנכסים ואת הפעולות .

הקמת אתר אינטרנט

כמעט כל עסק צריך היום אתר אינטרנט פעיל. רוב הלקוחות והמתעניינים לפני בואם לרכוש שירות או מוצר, בודקים בגוגל .
ברור מאליו, כי עסק ללא אתר, ישירות מוריד את הסיכויים שלקוח יבצע רכישה.

מה גם שבאמצעות אתר, בעל העסק יכול להגדיל את החשיפה שלו בפני לקוחות פוטנציאלים נוספים.

ישנם סוגים שונים של אתרים: אתר תדמיתי/שיווקי, פורטל או חנות מקוונת הם רק חלק מסוגי האתרים הקיימים.

אם זה מתאים לסוג העסק שלך יכולות להיפתח בפניך המון אפשרויות חדשות כמו למכור באונליין שירותים או מוצרים.

בעקבות המעבר לדיגיטל, בעל העסק יוכל להעלות קטלוג של מוצרים\שירותים חדשים שניתן למכור/להזמין  דרך האתר.

גנן למשל, יוכל למכור קורסים דיגטליים לגידול צמחים בבית (חפשו בגוגל, יש כבר כמה כאלה).

עו"ד יוכל למכור מכתבי התראה אונליין.

מורה פרטי יוכל להעביר סדנאות בזום בתחומו או למכור סרטוני הדרכה דיגיטליים או חוברות הדרכה להורדה.

כאשר מתפתחים לדיגיטל, היצירתיות, הדמיון והחופש ליצור הן שייקבעו את מהות העסק .

כפי שכבר אמרנו נוכחות אתר נכון ומתאים אינה מספיקה, יש לכתוב אותו בשפה ברורה שהקהל יבין ויוכל להתחבר לשירותי ומוצרי החברה

יש לקדם את האתר בגוגל – תהליך הנקרא SEO  – קידום אורגני של האתר בגוגל (תהליך שגם ידוע בכינויו: אופטימיזציית אתר למנועי חיפוש)

תהליך זה כולל עבודות באתר על היררכיית הדפים, שיבוץ מילות מפתח רלוונטיות ותיקון קוד טכני על מנת להתאים לתוצאות החיפוש וכן עוד המון פעולות פנימיות באתר או מחוצה לו,

מכיוון שתהליך קידום האתר הוא איטי , הוא מתאים לריצות ארוכות .
על מנת שלקוחות המחפשים את השירות או העסק כבר יוכלו למצוא אותו – יהיה  צורך להציג את העסק באמצעות פרסום ממומן (בגוגל ובמדיה החברתית ) והפצת שמו ברבים באמצעים נוספים.

עלות הקמת אתר

היתרון הגדול בבניית אתר הוא שזה נכס שהוא לגמרי שלך.
בגדול תוכלו לעשות בו את כל שתרצו, תוכלו להרחיבו או לשנותו בכל עת שתחפצו, האתר תמיד יישאר בבעלותכם .

החסרון הוא שבניית אתר הוא פרוייקט הדורש השקעה של זמן וכסף
לרוב ההשקעה הראשונית היא חד פעמית (או לכל היותר פעם בכמה שנים טובות).
מכיוון שבנייית אתר דורשת ידע ויכולות טכניות רבות מאוד ספציפיות.  כדאי להשקיע במציאת איש מקצוע/חברה מנוסים ומיומנים. שיילוו אתכם באיפיון הפרוייקט, בעיצוב, בכתיבה ובהקמה
מה שאומר: השקעה ראשונית של סכום כסף שאמור לחזור אליכם בגדול .

מעבר להשקעה זו יהיו לכם הוצאות נוספות קבועות בכל שנה, כגון: רכישת דומיין האתר, שירות חבילת אחסון האתר, ובמידה והייתם צריכים גם תשלום קבוע על פלאגינים ותוכנות .

כל זה, בלי לקחת בחשבון כתיבה שיווקית מקצועית, ליווי עסקי, קידום אורגני,קידום ממומן ניהול אתר וכו'.

הקמה של אתר לעסק היא  רק ההתחלה של תהליך שיווק נכון.